Otevíráte pro veřejnost novou sportovní halu v podobném duchu, jako je tomu například v Rokytnici nad Jizerou, ale prozatím nemáte zajištěn program provozování sportovních činností, takže řešíte pouze technické záležitosti ohledně potřebného zázemí, jako je elektroinstalace včetně osvětlení, vytápění, ohřev vody atp.? Až přijde ten pravý čas na samotný sport a po technické stránce bude objekt šlapat jako švýcarské hodinky, budete zřejmě také řešit zajišťování obsazenosti jednotlivých míst vašimi zákazníky. A to je právě vhodná chvíle poohlédnout se po patřičném rezervačním systému, který se postará o přehled a pořádek, a zabrání chaosu a zmatku.
Jen si představte, že máte ve vrátnici člověka, který si vše zapisuje do sešitu, ale tu a tam udělá chybu (jsme lidé a chybovat může každý), což se ale projeví v mnoha nepříjemnostech mezi zákazníky. Například si zarezervují tenisový kurt na stejný den a hodinu dva různé týmy a budou se tu pak dohadovat, kdo má vlastně právo kurty využívat. Rezervační systémy pracují naprosto spolehlivě nonstop, 24 hodin denně po celý rok, neznají a nerozlišují svátky a jiné dny volna a naplánují využívání sportovišť tak, aby byl spokojen každý.
Je prakticky vyloučeno, že by se více osob dohadovalo nad tím, kdo přišel dřív, rezervační systém jednoduše nikoho dalšího na daný termín nevpustí a takovéto přehmaty neexistují. Výhodou rezervačních systémů je také naprostý přehled o všem „tady a teď“ všemi zainteresovanými lidmi, a to třeba v neděli o půlnoci. K rezervaci sportoviště nepotřebujete nikam docházet, jednoduše si službu či prostor objednáte z domova bez nutnosti někam telefonovat nebo psát objednávkové e-maily. Povinností zákazníků je pouze využít a dodržet provedenou rezervaci, případně ji včas zrušit, pokud jim přestane z jakýchkoli důvodů vyhovovat.